Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op windowsxp.startpagina.nl

www.startpagina.nl en de "dochters" daarvan.

Brigges
14 Nov, 2009 17:15

Omdat ik weet dat op dit prikbord erg veel Know how zit en ik bij startpagina zelf, Microsoft en anderen geen antwoord kreeg waar ik wat aan heb:

Ik heb een probleem met deze internetsites:

Draai op mijn laptop Vista Home en gebruik voor het draadloos internet de Netgear WNR 2000.

Mijn internetverbinding is van UPC de Fiber Power 60. Snelheid op de twee vaste pc's ( kabel ) is super ( plm 58 á 60 Mbps ) en op mijn lapotop ruim 40 Mbps ( draadloos ). Geen enkel probleem.

Ik gebruik Microsft Internet explorer 8 en Mozilla Firefox ( nadat de problemen die ik nader noem zich hebben geopenbaard )

De problemen:

- Bij beide browsers doet mijn laptop doet er plm. twee minuten over om überhaupt contact te krijgen met internet, daarna is alles super, echter:

- Als ik met IE 8 naar de dochters van www.startpagina.nl wil duurt dit ook erg lang, voordat de pagina's zijn geopend, dit is niet het geval met Mozilla Firefox.

- Met Firefox heb ik de laatste problemen dus niet, dat gaat supersnel zelfs.

- www.startpagina.nl verwijst mij naar probleemoplossingen met Microsoft, maar die lossen niets op, betreft gevallen waarbij de www.startpagina.nl helemaal niet kunt openen

met IE8.

- Ik gebruik het liefst IE, omdat dat vertrouwd is, maar wil dan wel de problemen opgelost zien.

Kan ik IE8 straffelooos verwijderen waardoor ik IE7 nog kan gebruiken om te kijken of de problemen dan zijn opgelost? Geen idee of IE8 e.e.a veroorzaakt.

Heeft iemand een idee wat ik aan de problemen kan doen?

Marcel.

Bewerkt 15 Nov, 2009 20:24
Ruudje
14 Nov, 2009 18:24

Brigges Schreef:

——————————————————-

> Kan ik IE8 straffelooos verwijderen waardoor ik IE7 nog kan gebruiken om te kijken of de problemen dan zijn opgelost?

Sterker nog, als je IE8 via Start - Configuratiescherm - Software verwijderd wordt IE7 vanzelf weer teruggezet.

Je moet alleen even bij Updates aangeven dat je IE8 niet meer wenst te ontvangen.

Brigges
14 Nov, 2009 18:50

Ruudje,

Bedankt voor de tip.Ik heb Internet Explorer 8 verwijderd ( iets anders: Programma's en dan Windows onderdelen ) en heb nu IE7, maar de problemen bestaan nog steeds.

Marcel.

Jos H
14 Nov, 2009 20:31

Heb je al een koude herstart uitgevoerd na de wijziging van IE8 naar 7.?

(koude herstart is compleet afsluiten en daarna weer opnieuw opstarten)

Dan de volgende vraag, wat voor beveiliging draait er op de achtergrond.?

Brigges
14 Nov, 2009 21:57

McAfee 9.15 e.v.

Koude start al geprobeerd, geen verbetering…

Jos H
14 Nov, 2009 22:36

Geen dubbele firewall , van modem/router en windows firewall.?

Brigges
15 Nov, 2009 09:49

Nee, Windows Firewall staat al geruime tijd uit, eigenlijk omdat ik McAfee Security Center heb en dat mijn pc afdoende beschermd, dacht ik. Je brengt me wel op een idee, moet ik de Internet Security van McAfee anders instellen, gebruikt die ook een Firewall? Of kan ik de firewall van mijn router beter uitzetten en zo ja: Hoe doe ik dat? Ik kan wel mijn router benaderen voor instellingen enzo.

Marcel.

Jos H
15 Nov, 2009 15:28

Je gebruikt Vista.Die is al streng met beveiliging, daarnaast McAfee internetsecurity .

Als je router een firewall heeft zou ik hem aan laten staan,(eerste poortbeveiliging)

Mogelijk je McAfee wat lager zetten m.b.t. beveiliging.

Maar persoonlijk zou ik mij niet zo druk maken over wat wachttijd bij opstart, als de zaak daarna veilig en snel werkt.

als je onverhoopt nog Adaware of Spyboth gebruikt deze verwijderen en Superantispyware installeren.

Brigges
15 Nov, 2009 20:20

Okay Jos,

Zover bedankt, ik laat alle beveiliging staan zoals het is, met Mozilla ook geen probleem. Blijft mijn vraag hoe de problemen mbt de betreffende internetsites ontstaan met de Internet Explorer van Microsoft en niet met Mozilla.

Marcel.

Jos H
15 Nov, 2009 20:24

Het komt vaker langs op de prikborden dat IE meer moeite heeft dan Firefox .

Firefox schijnt in meer gevallen lichter / sneller te zijn dan Internet Explorer.

Bij mij werkt Firefox ook sneller dan IE