Hoe heten deze noten?

Wat zijn deze twee noten in letters en hoe weet je dat

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel dus in partij 1 de noot waar een 5 op staat en dan de tweede de laatste noot (niet de rust)

Toegevoegd na 3 uur:
en met de laatste noot bedoel ik die van partij 2

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De noot met de 5 erboven is een E. De laatste is niet 1 noot, maar het zijn er 2. Een C en een A.

Je kunt dit te weten komen door het volgende trukje. De 2e rij van onder is de G. Tussen de eerste en de tweede rij is 1 toon lager, dus een F. Tussen de 2e en 3e rij is 1 hoger, dus weer een A. Zo kun je de hele notenbalk uittellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De bovenste is mi, en de 2 onderste do en la.
In NL zeggen jullie resp. E C en A.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe ik dat weet? Ik heb muziek gestudeerd. Ik veronderstel dat de noten in de solsleutel geschreven staan. Dan tel je vanaf de tweede lijn van onder: dat is de sol. Tussen 2de en 3de is de la, op de 3de is de si, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zeggen ze mi, do en la dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal, behalve in de Angelsaksische wereld en NL.
Waarom die -?
de bovenste is in elk geval een g dat weet ik door een beetje door te telen vanaf de c
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet gezegd worden, aangezien er geen sleutel voor staat. Als er een G of een C sleutel voorstond bijvoorbeeld, konden we het zeggen maar dat kan nu dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Dat wilde ik ook antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat wilde ik ook al antwoorden, maar Krekatos typt zo verschrikkelijk snel! :-) + voor het goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, veel mensen vergeten dat er nog een sleutel voor moet staan, ook al krijgen de meeste mensen noten alleen geleerd met een G sleutel, de andere sleutels zijn ook belangrijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord staat in reacties. Als je nou straks de vraag weer verandert, en vraagt hoe het stukje heet: het is Fur Elise van Beethoven. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Soj, de plaatjes zijn veranderd, in het begin ging het om 2 noten en nu is de hele balk toegevoegd.