hoe is seks op de wereld gekomen? en wie heeft het ontdekt? hoe deden ze het vroeger? was het vroeger leuk? was het verplicht dat te doen met iemand?

een hoop vragen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.1K

Het beste antwoord

Hoe is seks op de wereld gekomen:
- Seks is niks anders dan een manier om voort te planten. Dit kwam dus op de aarde tegelijk met de eerste levende wezens die deze vorm van voortplanting nodig hadden om te overleven.

Wie heeft het ontdekt?
- De eerste dieren/personen op de aarde die, wederom, deze vorm van voortplanting nodig hadden om te overleven.

Hoe deden ze dat vroeger?
- Vast niet anders dan nu. Het 'mechanisme' is nog steeds hetzelfde, lijkt me zo.

Was het vroeger leuk?
- Ongetwijfeld, anders waren er vast niet zoveel kindertjes geboren. ;)

Was het verplicht dat te doen met iemand?
- Lijkt me niet dat het meer (of minder) 'verplicht' is dan tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Seks is zo oud als de mensheid zelf. Het is een van de basisbehoeftes, net als eten, drinken en slapen.
Seksdrift is een oerinstinct. Het is nodig om te overleven. De mens wil zich bewust of onbewust voortplanten zodat zijn soort blijft bestaan.

Om dat aantrekkelijk te maken heeft de natuur ervoor gezorgd dat wij plezier en genot beleven aan seks.

Dus het is niet ontdekt, maar het was er altijd al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex is op de wereld gekomen door de eerste mens..
ga en vermenigvuldig u...
vroeger heerste op sex een taboe, men praten er niet over het was iets tussen de man en de vrouw...
en het zal zeker ook best leuk zijn geweest...gevoelens die je nu hebt hadden de mensen vroeger ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger hadden we precies dezelfde lichaamsdelen. Dus ook toen deden mensen het voor het genot. Verder zit het gedrag van voortplanten in een mens ingebouwd net als bij dieren. Overigens deden ze het vroeger net zoals dat nu gaat, alleen waarschijnlijk niet de nieuwe standjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- de mens is ontstaan door sex en is dus eigenlijk ouder dan de mens zelf. Dit is nu eindelijk eens niet te vergelijken met "wat was er eerder: het kip of het ei..."
- duidelijk is dat het niet ontdekt is, het was een noodzaak om afstammelingen te verwekken.
- ik denk dat vroeger vaker de ' gewone missionaris' houding werd aangenomen, (man boven en op en neer, in en uit).
- ik denk dat er vroeger vaker verplichtingen aan sex zaten dat tegenwoordig. Alleen al omdat men zich moest voortplanten. Maar vrouwen werden vaak uitgehuwelijkt met de noodzaak om kinderen te verwekken. Is tegenwoordig nog, maar als verplichting relatief minder.
Dwang tot sex zal ook wel vaker voorgekomen zijn; mannen die geen tegenspraak dulden of een hoofdpijntje totaal negeerden.

wel vraag ik me weleens af of anderen rassen anders vrijen, zoals Tantra Chinees is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk gewoon dat het de ontdekking aard van de mens is, een soort van pen en gat idee..

Jij hebt een pen en ik een gat..

Klinkt nogal plat, maar zo bedoel ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja want vroeger hadden ze ook echt een pen...
Sex is een zeer sterke biologische drijfveer die vrijwel alle hogere levensvormen (- zij die zich niet meer ongeslachtelijk kunnen voortplanten omdat de variatie binnen de soort daarmee niet flexibel genoeg zou zijn) kennen. Dat hoef je niet te leren, je hoeft het niemand te verplichten en je hoeft er eigenlijk ook helemaal niet bij na te denken - dat is iets wat eigenlijk alleen mensen doen, omdat ze zo'n complexe samenleving hebben bedacht waarin het nogal belangrijk is wie het met wie doet vanwege de gevolgen ervan (namelijk : nakomelingen).

Als sex niet leuk zou zijn, zou niemand het doen en zouden we in een mum van tijd uitsterven. Dat is overduidelijk niet gebeurd. Sex is niet door iemand beacht of uitgevonden, het is iets dat vrijwel alle levensvormen vanaf het begin gedaan hebben teneinde als soort te kunnen voortbestaan. Voor voortbestaan is namelijk het individuele poppetje helemaal niet belangrijk ; evolutie is uitsluitend en alleen in belang van de soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger gingen ze nog meer vreemd en hadden zelfs figuren uit de bijbel meerdere vrouwen, en sex.
Dus het bestaat allang, het heette misschien anders, maar de daad is nog steeds hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mufmuf@ Vroeger had je wel verplicht seks met iemand.
Zoals de prins met zijn verloofde (vroeger dan he!) had niks te willen!